wtorek, 15 marca 2011

Dla kogoś ważnego .....

   Była okazja by podarować prezent "komuś ważnemu " ,myślałam ,zastanawiałam się ,przebierałam we wzorach ,możliwościach ,technikach  i spadło na mnie jak grom z jasnego nieba - OLŚNIENIE !

- Gustav Klimt - Pocałunek lub jak kto woli - "Kochankowie "

   Wśród "dekupażomaniaków " to bardzo popularny wzór ,chyba najczęściej wykorzystywany spośród obrazów G.Klimta , ale to nieistotne , bo dla mnie jak znalazł - IDEALNY !


Obraz przedstawia zatraconą w miłosnym objęciu parę kochanków na skarpie łąki kwiatowej. Kochankowie odziani w złote szaty zostali uchwyceni w pozie sugerującej zbliżający się pocałunek. Na pierwszy rzut oka obraz tworzy mieniącą się kolorami złotą plamę. Dopiero po chwili wyłania się w górnej części omdlewająca z zachwytu kobiecą twarz, jej nagie ramie wystaje z różnobarwnej obcisłej sukienki, a drobna dłoń spoczywającą na męskim karku. Kobietę klęczącą na kwiecistym podłożu obejmuje postawny barczysty brunet o ciemnej karnacji skóry. Widoczny jest tylko profil jego twarzy. Rękoma przytrzymuje głowę partnerki, by na jej policzku złożyć pocałunek.
Kochankowie toną w swych stylizowanych w geometryczne wzory szatach. Jej żółtą sukienkę zdobią pęki czerwonych i granatowych kwiatów w kształcie kół, symbolu kobiecości. Jego złoty płaszcz – ciemnobrązowe i białe okolone brązem kanciaste prostokąty. Postać mężczyzny wydaje się chronić i osłaniać kobietę. Ona uosabia miękką delikatność, jest jednak równorzędnym partnerem. Żadna z postaci nie dominuje.


Cudowny obraz , a szkatułka spodobała się obdarowanemu "komuś" - cieszę się :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz